Οι συντελεστές
Σπύρος Χουλιάρας
Συντονιστής Προγράμματος
Ο Σπύρος Χουλιάρας γεννήθηκε στο Αγρίνιο όπου και διαμένει μόνιμα. Είναι πτυχιούχος Ιστορίας (2002-2006) και Αρχαιολογίας (2015-2019) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με μεταπτυχιακό στη Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία. Είναι, επίσης, πτυχιούχος Αρχειονομίας-Μουσειολογίας (2008-2014) του Ιονίου Πανεπιστημίου και τελειόφοιτος μεταπτυχιακός φοιτητής στο (πρώην) τμήμα Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Πατρών. Από το 2019 εκπονεί τη διδακτορική του διατριβή στη Νεότερη και Σύγχρονη Ελληνική Ιστορία στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Έχει δημοσιεύσει άρθρα στους τομείς της ιστορίας, της αρχειονομίας και της πολιτιστικής κληρονομιάς σε επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους. Στο παρελθόν έχει εργαστεί ως αρχειονόμος-βιβλιοθηκονόμος σε αρχειακούς φορείς και βιβλιοθήκες, και ως καθηγητής σε φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης, ενώ σήμερα εργάζεται ως αναπληρωτής εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Βασίλειος Ζαγκότας
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Δράσεων
Ο Βασίλειος Ζαγκότας είναι εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και υπηρετεί στο Δημοτικό Σχολείο Αστακού του οποίου έχει διατελέσει διευθυντής. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στις Σέρρες. Έχει πτυχίο Παιδαγωγικής από το Π.Τ.Δ.Ε. Φλώρινας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και Ιστορίας από το Τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. Ακολούθησε διετή μετεκπαίδευση στη Γενική Αγωγή στο Διδασκαλείο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και έλαβε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στην Εκπαιδευτική Αξιολόγηση από το ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Είναι υποψήφιος διδάκτωρ του ίδιου Τμήματος στο πεδίο της Διδακτικής Μεθοδολογίας. Έχει συγγράψει τρία βιβλία, μια σειρά από άρθρα σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά με κριτές ενώ εργασίες του έχουν παρουσιαστεί σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια. Στα επιστημονικά του ενδιαφέροντα συγκαταλέγονται η Διδακτική Μεθοδολογία, η ανάπτυξη παιδαγωγικού υλικού, η Διδακτική της Ιστορίας, η Εκπαιδευτική Αξιολόγηση και ο οπτικός γραμματισμός.
Μαρία Αγγέλη
Υπεύθυνη Πολιτιστικών Δράσεων
Η Μαρία Ν. Αγγέλη γεννήθηκε στα Βλυζιανά Ξηρομέρου Αιτωλοακαρνανίας. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Τμήμα Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών.
Είναι Διδάκτωρ Κοινωνικής Λαογραφίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Είναι Υπεύθυνη Παιδείας του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Εταιρείας Φίλων Νίκου Καζαντζάκη, (Δ.Ε.Φ.Ν.Κ. με έδρα τη Γενεύη).
Είναι ενεργό μέλος της Ξηρομερίτικης Εταιρείας Λόγου και Τέχνης (Ξ.Ε.ΛΟ.Τ) που σκοπό έχει την ανάδειξη της Τοπικής Ιστορίας και του Πολιτισμού του Ξηρομέρου.
Εκδόσεις: 1.Μαρία Αγγέλη – Δήμητρα Νάκου, Τεχνίτες, Πραματευτάδες και Επαγγέλματα που χάθηκαν ή χάνονται…, Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αιτωλοακαρνανίας, Αγρίνιο 1999. 2. Μαρία Αγγέλη, Ελάτε να παίξουμε παλιά παιχνίδια αγαπημένα, Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αιτωλοακαρνανίας, Αγρίνιο 2000.3. Μαρία Αγγέλη – Μαρία Τασιοπούλου, Τραγουδώντας με τους Τσιγγάνους, ΤΕΔΚ Αιτωλοακαρνανίας, Αγρίνιο 2001.4. Μαρία Αγγέλη, Ημερολόγιο 2004, Επαγγέλματα που χάνονται…, Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αιτωλοακαρνανίας, 2004.5.Μαρία Αγγέλη, Ημερολόγιο Αγάλματα, προτομές και μνημεία στο Αγρίνιο. 2ο Γυμνάσιο Αγρινίου, 2010.6. Μαρία Αγγέλη, Σχολική Ενδυματολογία, εκδόσεις Πασχέντη, 2012.7.Μαρία Αγγέλη, Η κτηνοτροφία και οι κτηνοτρόφοι στο Ξηρόμερο… (20ος αιώνας), υπό έκδοση. Έχει συμμετοχή και σε συλλογικούς τόμους.
Άρθρα της δημοσιεύονται στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο και σε επιστημονικά περιοδικά, με θέματα: εκπαιδευτικά, κοινωνικά, λαογραφικά, ταξιδιωτικά κ.λπ.
H Mαρία Αγγέλη αγαπά, γράφει και υμνεί το Ξηρόμερο. Τα Βλυζιανά ως τόπο γέννησης. Το Μαχαιρά ως τόπο κατοικίας. Τον Αστακό ως τόπο μέσης εκπαίδευσης. Στα κείμενά της τονίζει την Ξηρομερίτικη ιδιαιτερότητα στο Τοπίο και τους Ανθρώπους του. Η ζωή στην ύπαιθρο, τα ήθη και έθιμα, η καθημερινότητα, η διατροφή, το ξηρομερίτικο ιδίωμα, τα πανηγύρια, τα μοιρολόγια κ.λπ. αποτυπώνονται στα δημοσιευμένα άρθρα της. Η ίδια ζυμώθηκε με την αγροτική ζωή. Βίωσε την αγωνία του τσοπάνη για το κοπάδι του, το άγχος του αγρότη για την καλλιέργειά του. Τη ζωή και τη θέση της γυναίκας στην ξηρομερίτικη κοινωνία. Η αγάπη, το ενδιαφέρον και ο θαυμασμός της για το Γενέθλιο Τόπο είναι διάχυτα στα κείμενά της… Το πιο σημαντικό Βραβείο για την ίδια είναι η εκτίμηση και η αγάπη των συμπατριωτών της.
Γεώργιος Μπαρμπαρούσης
Συντελεστής
Ο Γεώργιος Μπαρμπαρούσης γεννήθηκε στα Βλυζιανά Αιτωλοακαρνανίας το 1965. Σπούδασε στη Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας του ΤΕΙ Αθήνας και στο τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας (κατεύθυνση φιλοσοφίας) της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι διδάκτορας φιλοσοφίας με θέμα της διδακτορικής του διατριβής Η φιλοσοφία του Χριστόδουλου Παμπλέκη στο πλαίσιο του Νεοελληνικού Διαφωτισμού. Από το 2004 έως το 2014 ήταν Εργαστηριακό και Τεχνολογικό Προσωπικό του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ. Από το 2014 έως 2019 μέλος του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ και από το 2019 του Τμήματος Φιλοσοφίας του ΕΚΠΑ, όπου διδάσκει νεοελληνική και ευρωπαϊκή φιλοσοφία. Έχει εκδώσει τις έξης μονογραφίες:Σουλιώτες, Μπαμπίνη Αιτωλοακαρνανίας, Πόλεις και χωριά του Δήμου Ακτίου-Βόνιτσας και Νεοελληνικός Διαφωτισμός και Χριστόδουλος Παμπλέκης.
Χάρις Πόλκα
Συντελεστής
Η Χάρις Πόλκα γεννήθηκε στον Χολαργό Αττικής το 1989. Μεγάλωσε στον Αστακό Αιτ/νίας όπου και ζει έως σήμερα. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Ιστορίας – Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Πραγματοποίησε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο ίδιο Πανεπιστήμιο. Ειδικεύτηκε στις Βυζαντινές Σπουδές με κατεύθυνση τη Βυζαντινή Αρχαιολογία και Τέχνη. Είναι υποψήφια διδάκτωρ του Τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Έχει συμμετάσχει σε ανασκαφές της Ελλάδας και του εξωτερικού.